۱۳۹۵-۱۰-۲۸

احمد فناییان شهروند بهایی پس از به قتل رسیدن ، سوزانده شد

آزار و اذیت و بهائی ستیزی تبلیغات گسترده‌ای علیه شهروندان بهایی و آیین بهایی به طور سازمان یافته ای در سراسرکشور رواج پیدا کرده است این تبلیغات یا بیشتر در سخنرانی های مقامات قضایی و اطلاعاتی به شدت رواج داشت  و این روال چون سال های گذشته همچنان ادامه داربود.به طور مثال معاون فرهنگی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران  بهاییان را به ویروس اخلاقی تشبیه کرد.در موردی دیگر نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی (حقیقت پور) آیین بهائی را اقلیت ساخته شده‌ی انگلیسی ها دانست و گفت  قانون جمهوری اسلامی ایران به آنها رسمیت نمی بخشد. این صحبت ها همراه با برنامه های تلویزونی و رادیویی در اکثر شبکات تلویزیونی ایران همراه بود در اکثر این برنامه ها بهائیان را جاسوس و دین آنها را دینی دروغین می خوانند تمام این برنامه ها یک طرفه، و بدون حضور و دفاع شهروندان بهایی در این برنامه ها بود.

مطلع احمد فناییان یکی از شهروندان بهایی ساکن سمنان دوشب پیش در تاریخ ۱۸دی ۱۳۹۵ به دلیل نامعلومی به دست افرادی ناشناس به قتل رسید و جسد وی سوزانده شد.

این شهروند بهایی که بیش از ۶۰ سال سن دارد در کویر استان سمنان در حالی سوزانده شده است که تاکنون دلایل این اقدام معلوم نشده است.به گفته شاهدان عینی پس از قتل آقای فناییان  دامداری همسایه آقای فناییان پیش ازآنکه دید گوسفندهای دامداری آقای فناییان بیرون هستند و بدون صاحب می چرخند و در ماشین او هم باز است و سوییچ روی ماشین است و هیچ اثری از او نیست با برادر وی تماس می گیرد و وقتی برادرشان چند بار با وی تماس میگیرد و جواب نمیدهد به همراه پسرشان به دامداری آقای فنائیان می روند و با جنازه سوخته شده وی روبرو می شوند.

به گفته منابع مطلع جنازه به قدری سوزانده شده بود که تشخیص جسد دشوار بود و پس از آزمایش دی ان ی مشخص می شود که آقای فناییان می باشد

تاکنون انگیزه قتل و قاتل و یا قاتلین این حادثه مشخص نشده است و گفته می شود که همچنان ۴ کارگر این شهروند بهایی همچنان دیده نشده اند.

به بهانه «ناموس»؛ نوجوانی در مشهد خواهر ۲۳ ساله‌اش را خفه کرد

زن ۲۳ ساله به نام ساجده، روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه توسط برادر ۱۷ ساله‌اش به قتل رسیده است. در این گزارش آمده است روز پنجشنبه گذشته جسد ...