۱۳۹۵-۰۸-۱۹

آخرین وضعیت آیت‌الله بروجردی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – آیت الله سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی و بیمار زندان اوین ظرف دو روز گذشته به دلیل «عارضه استخوان درد شدید» دو بار به بهداری این زندان منتقل شده و بدون درمان مناسب به بند مربوطه بازگردانده شده است. این روحانی منتقد زندانی در ده سال گذشته همواره با مشکلات پزشکی مختلف مواجه بوده و محروم از درمان مناسب و مرخصی در بند ویژه روحانیت زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیت الله سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی و بیمار زندان اوین روز شنبه و یک‌شنبه هفته جاری به دلیل «عارضه استخوان درد شدید» دو بار به بهداری این زندان منتقل شده و بدون درمان مناسب به بند ۳۲۵-الف ویژه روحانیت بازگردانده شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای کاظمینی بروجردی در این‌باره به گزارشگر هرانا توضیح داد: “با توجه به عدم وجود امکانات درمانی مناسب در بهداری زندان اوین، در روز شنبه تنها سه عدد مسکن به ایشان تزریق شده است که نتیجه ای در پی نداشت. با وخیم تر شدن حال این زندانی بیمار، ایشان مجددا روز یک شنبه به درمانگاه زندان منتقل شد که همانند روز قبل تنها با تزریق دارو همراه بود که متاسفانه هیچ تاثیری در کاهش درد نداشته است و پزشک زندان تنها احتمال می دهد که آقای بروجردی دچار دیسک کمر شده باشد. آقای بروجردی که انتقال خود به بهداری داخل زندان را به دلیل ناکارآمد بودن امکانات درمانی نوعی تمسخر عملی می داند، طی نامه ای به دادسرای ویژه روحانیت خواستار بستری شدن در یک بیمارستان مجهز خارج از زندان شده است و آنها را مسئول مستقیم جان خود دانسته است، ولی متاسفانه مسئولین زندان و دادگاه ویژه روحانیت از انجام آن امتناع می ورزند.”

این منبع مطلع هم‌چنین تاکید کرد: “وضعیت جسمی آقای بروجردی به دلیل عارضه استخوانی به گونه ای است که خانواده ایشان در ملاقات روز شنبه پانزدهم آبان، از دیدن شرایط وی شوکه شدند. این زندانی عقیدتی به مدت ده سال محروم از درمان مناسب می باشد در حالیکه در زمان بازجویی تحت شکنجه های طاقت فرسا قرار گرفته است، وی دچار بیماری های مختلف چون ناراحتی قلبی و تنفسی و پوکی استخوان شدید شده و ماه هاست که از عارضه استخوانی رنج می برد، به طوری که کمر و پاهای ایشان دفرمه شده و به سختی راه می رود؛ با این حال تاکنون هیچ اقدام موثری در رابطه با درمان این زندانی از سوی مقامات زندان صورت نگرفته است. نمایندگان و خانواده آقای کاظمینی بروجردی از همه نهادهای حقوق بشری درخواست کمک و رسیدگی به وضعیت این زندانی عقیدتی را دارند و خواهان آزادی هرچه سریع تر وی هستند.”

آیت الله کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.

وی به مدت یکسال در زندان یزد نگهداری و سپس به زندان اوین منتقل شد.

در فروردین ماه سال جاری هرانا گزارش کرده بود، پرونده جدیدی برای این زندانی عقیدتی مفتوح شده است.

یکی از نزدیکان آیت الله بروجردی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفته بود: “اخیرا ایشان به دادگاه فراخوانده شده و به او گفته اند پرونده جدیدی تحت عوان ارتداد برایش باز شده که ایشان پاسخ می دهند من این‌ها را قبول ندارم و حاضر نشده در هیچ دادگاهی شرکت کند. تمامی این‌ها همه شفاهی بوده و مانند سابق که هیچ حکم کتبی دریافت نکرده اند.”

به بهانه «ناموس»؛ نوجوانی در مشهد خواهر ۲۳ ساله‌اش را خفه کرد

زن ۲۳ ساله به نام ساجده، روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه توسط برادر ۱۷ ساله‌اش به قتل رسیده است. در این گزارش آمده است روز پنجشنبه گذشته جسد ...