۱۳۹۴-۱۰-۲۵

مهنوش شفیعی شهروند بهایی از دانشگاه اخراج شد

به گزارش کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی:مهنوش شفیعی شهروند بهایی پس از دریافت حکم اخراج از دانشگاه سمنگان کلیه مدارک کارشناسی این شهروند بهایی به دلیل اعتقاد به آیین بهایی توسط مسولان دانشگاه سمنگان باطل شد.

این شهروند بهایی در این رابطه با اخراج و باطل شدن مدارک دانشگاهی خود می گوید: من ورودي ١٣٨٨ رشته كارداني مديريت بازرگاني در دانشگاه سمنگان آمل هستم و ٢ سال  در این دانشگاه درس خواندم و دوره كارداني راتمام كردم بعد از گرفتن مدرك براي كارشناسي در همان دانشگاه ثبت نام كرده و به عنوان مهمان در دانشگاه علمي كاربردي امام خميني در محمد شهر كرج بودم كه دوشنبه ١٣٩٤/٩/٣٠ در دانشگاه حدود ساعت٢ با من تماس گرفته شد.

كه شما خانم مهنوش شفيعي مهر اجازه ورود به كلاس ندارين، من اصرار كردم دليلش چيست گفتند بايد بروم حضوري صحبت كنم با اصرار زياد من گفتند شما در فرم هاي دانشگاه دين چي نوشتين؟ من گفتم بهایی

آنها گفتند به خاطر همين نمي توني سر كلاس بروید بعد كه حضوري رفتيم صحبت كرديم مسول حراست  به ما گفت دستور دادن مدرك فوق ديپلم شما رو هم باطل كنيم ما اون موقع به فرم ها دقت نكرده بوديم كه شما بهايي هستين وگرنه همون موقع اخراج بودید.

حالا ما مدرك فوق ديپلم تان را نو مي دهیم به بالايي ها ميگيم ما نمي دونستيم مدرك و تحويل داديم كه اونام نتوانند اين و باطل كنن ولي براي كارشناسي ديگه نمي توانید ادامه بدهید و مدارک کارشناسی شما باطل است .

پس از اینکه من در خواست کردم مدرکی در رابطه با اخراج بدهید مسولان از این کار سر باز زدند و هيچ مدركي به من براي اخراج من ندادند.

حکومت جمهوری اسلامی  ایران آیین بهایی و حقوق پیروان آن را به‌‌عنوان یک دین به رسمیت نمی‌شناسد.

بهاییان در ایران با محدودیت‌های گسترده‌ای از جمله ممنوعیت تحصیل در دانشگاه و ممنوعیت داشتن تعدادی از مشاغل روبه‌رو هستند.

این در حالی است که در بخش‌هایی از بند اول ماده ۲۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر به صراحت ذکر شده است که «دستیابی به آموزش عالی به شکلی برابر برای تمامی افراد و بر پایه شایستگی‌های فردی صورت پذیرد.» همچنین در بند نخست کنوانسیون یونسکو علیه تبعیض تحصیلی و نیز هرگونه محرومیت و محدودیتی بر اساس مواردی مانند زبان، مذهبی، عقاید سیاسی یا سایر عقاید نفی شده است.

نگرانی از وضعیت آتنا فرقدانی در بازداشت و پرونده‌سازی امنیتی علیه وی

  ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کمپین حقوق بشر با شروع دور تازه سرکوب شهروندان مخالف حجاب اجباری، فشارهای امنیتی و قضایی بر فعالان مدنی و سیاسی نیز بی...