۱۴۰۲-۱۰-۰۹

اسدالله فخیمی و حوری خانپور مجموعا به هشت سال حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا

اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور (حوری خانپور) توسط شعبه بیست و نهم دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به پنج سال حبس و سه سال زندان محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور به حبس محکوم شدند.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم صادر شده است، آقای فخیمی و خانم خانپور از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی” به ترتیب به پنج سال حبس و سه سال زندان محکوم شده اند.
در تاریخ بیستم تیرماه سال جاری، منزل شخصی اسدالله فخیمی و حوری خانپور توسط ماموران وزارت اطلاعات مورد تفتیش قرار گرفت. ماموران شماری از وسایل دیجیتال از جمله لپ تاپ ها و تلفن های همراه این شهروندان را ضبط کردند. این دو شهروند همزمان با این رویداد، به دادسرای اوین احضار شدند.

در مردادماه سال جاری، نخستین جلسه بازپرسی اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور (حوری خانپور) در شعبه قضایی مذکور برگزار شد.

در تاریخ چهاردهم آبان، دومین جلسه بازپرسی این زوج در شعبه یکم بازپرسی دادسرای اوین برگزار شد و در پایان جلسه، این شهروندان با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شدند.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...