۱۴۰۲-۰۳-۲۷

ادامه فشار بر روزنامهنگاران نازیلا معروفیان از کار اخراج شد

ایران‌وایر

«نازیلا معروفیان»، روزنامه‌نگاری که پس مصاحبه با پدر «مهسا امینی» به زندان افتاده بود، خبر داد که از محل کارش «اخراج» شده است.

«نازیلا معروفیان»، روزنامه‌نگاری که پس مصاحبه با پدر «مهسا امینی» به زندان افتاده بود، خبر داد که از محل کارش «اخراج» شده است.

خانم معروفیان که پیشتر در توئیتی از برخورد توهین‌آمیز نیروی «یگان ویژه» در تئاتر شهر نوشته بود امروز نوشت، «خیلی محترمانه از تحریریه جدید اخراج شدم.»اشاره این خبرنگار به توئیت خود در روز ۲۲ خرداد است که خبر داد یک مأمور یگان ویژه به وی توهین جنسی کرده بود.

او نوشته بود: «یگان ویژه تو تئاترشهر به من گفت این چه سر و وضعیه؟ البته چون جنده‌ای اینطوری لباس میپوشی.»

این روزنامه‌نگار در همان توییتر گفته بود:«به نظر من گفتن حقیقت خیلی باارزشتر هر چیزیه حتی از جون به هر قیمتی شده، حداقل برای من اینطوریه.»

خانم معروفیان از جمله خبرنگارانی بود که به دلیل پوشش خبر قتل مهسا امینی در اواخر شهریور ماه بازداشت شدند و برایشان پرونده قضایی تشکیل شد. او قبلتر در توییت‌هایی به پرونده سازی و تهدید نهادهای امنیتی اعتراض کرده بود. پیشتر از خانم معروفیان، «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» نیز به دلیل پوشش اخبار مهسا بازداشت شدند و با اتهامات سنگینی مواجه شده‌اند و همچنان در زندان هستند.

جمهوری اسلامی در پی قتل مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و شروع اعتراضات سراسری، روزنامه‌نگاران زیادی را بازداشت و محاکمه کرده است. این روند انتقادات گسترده‌ای را از جانب نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی به همراه داشته است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...