۱۴۰۲-۰۳-۲۲

عضو شورای فرهنگ عمومی خواهان تبعید زنان بی حجاب شد

ایران‌وایر

عضو شورای فرهنگ عمومی خواهان تبعید زنان بی حجاب شد

«مهدی بیاتی»، دبیر کارگروه «زیست عفیفانه» شورای فرهنگ عمومی، از نبود مجازات‌های سنگین در لایحه حجاب و عفاف انتقاد کرد و خواهان گنجاندن مجازات تبعید در این لایحه شد.

بیاتی روز یکشنبه۲۱خرداد،‌ در نشستی که توسط «پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت» برگزار شده گفت: «بعضی مجازات‌ها نظیر تبعید که بسیار بازدارنده است، می‌توانست در این لایحه وجود داشته باشد که متاسفانه وجود ندارد.»

لایحه موسوم به «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب»، توسط دولت «ابراهیم رئیسی» به مجلس ارائه شده و در آن جرایم نقدی و غیر نقدی متعددی را برای زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند، تعیین شده است.

مهدی بیاتی در سخنان خود لایحه حجاب و عفاف را دارای نقاط ضعف توصیف کرد و گفت «دفاع مشروع آمر یا ناهی از خود، باید به این لایحه اضافه شود.»

این روحانی همچنین خواهان برخورد سلسله مراتبی با زنان و دختران مخالف حجاب اجباری شد و گفت: «ابتدا باید با سلبریتی‌ها و مدیرانی که هویت خودشان را از حاکمیت گرفته اند برخورد شود، سپس به ترتیب؛ با کارمندان دولت، کارمندان شرکت‌های خصوصی، اصناف، کسبه و در آخر مردم عادی که ارتباطی خاصی با حاکمیت جز شهروندی ندارند برخورد شود.»

پیش‌از‌این نیز شماری از روحانیون و نیروهای نزدیک به «علی خامنه‌ای»، لایحه دولت برای تحمیل حجاب اجباری را ضعیف توصیف کرده و خواهان تشدید مجازات زنان بی حجاب شده‌ بودند.

در اوایل خرداد امسال، «محمد صالح هاشمی گلپایگانی»،‌ دبیر ستاد «امر به معروف و نهی از منکر» و از طرفداران برخورد سنگین با بی‌حجابی، از سمت خود کناره‌گیری کرد. برخی منابع نوشتند که او در اعتراض به کم‌رنگ شدن نقش آمران به معروف در لایحه حجاب و عفاف کناره‌گیری کرده است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...