۱۴۰۲-۰۴-۰۳

حمایت آمریکا از روزنامهنگاران زندانی: ایران فورا نیلوفر حامدی و الهه محمدی را آزاد کند

VOAPNN

 الهه محمدی و نیلوفر حامدی - عکس از روزنامه اعتماد

نماینده دائمی آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه در پنجاه و سومین نشست این شورا خواستار «آزادی فوری» نیلوفر حامدی و الهه محمدی شد.

به گفته میشل تیلور، ایالات متحده در کنار تمامی روزنامه‌نگاران زندانی در سراسر جهان از جمله نیلوفر حامدی و الهه محمدی که تنها به دلیل گفتن حقیقت مجازات می‌شوند، می‌ایستد.

او تصریح کرد آزادی بیان برای حکمرانی شفاف و مسئولانه، امری حیاتی است و به ساختن جوامعی فراگیر و مرفه کمک می‌کند.

میشل تیلور در ادامه، افزایش نظارت و حملات نرم‌افزاری و اقدامات تلافی‌جویانه علیه روزنامه‌نگاران و چهره‌های رسانه‌ای را محکوم کرد.

به گفته او، هزینه‌های محدودیت‌های فزاینده در دسترسی به اطلاعات به حوزه سیاست محدود نمی‌شود و از جمله دسترسی محدود زنان به آموزش، قطع اینترنت، و شکاف دیجیتالی رو به رشد، مانع از توسعه اجتماعی و اقتصادی در سطح جهان می‌شود.

رابرت مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران، نیز روز پنجشنبه ۱۱ خرداد با بازنشر رشته توییت حساب فارسی وزارت امور خارجه ایالات متحده درباره «محاکمه ساختگی» الهه محمدی و نیلوفر حامدی نوشته بود: «روزنامه‌نگاری جُرم نیست.»

ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی ممنوع شد

۱۶.اردیبهشت.۱۴۰۳ رادیو فردا شورای تأمین استان مازندران می‌گوید در بازی پیش روی تیم پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، «بلیت‌فر...