۱۴۰۲-۰۱-۰۷

جزئیات طرح اعمال حجاب اجباری: از جریمه سه میلیارد تومانی تا ابطال گواهینامه و پاسپورت

صدای آمریکا

 اعتراضات زنان به حجاب اجباری - شهریور ۱۴۰۱

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از جزئیات طرحی پرده برداشت که به گفته او به رویت علی خامنه‌ای هم رسیده است.

بر اساس این طرح، برای کسانی که حجاب اجباری را رعایت نکنند مجازات‌هایی مثل جریمه تا سه میلیارد تومان، ابطال گواهینامه رانندگی و پاسپورت و ممنوعیت استفاده از اینترنت درنظر گرفته می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌ها در ایران، حسین جلالی، نماینده مجلس شورای اسلامی روز یک‌شنبه شش فروردین گفت طرح «عفاف و حجاب» با برگزاری «۳۰۰ جلسه با شورای انقلاب فرهنگی و شورای امنیت ملی» نهایی شده و «خدمت رهبری و قوه قضاییه» نیز رسیده است؛ اما این دو نهاد هنوز به این اظهارات واکنش نداشته‌اند.

مطابق طرح مذکور حجاب اجباری در هفت بخش «داخل خودروها، داخل اماکن و رستوران‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها، فضای مجازی سلبریتی‌ها، کف خیابان و معابر» نظارت خواهد شد.

به ادعای جلالی، مواجهه در این طرح «کاملا هوشمند» است و «هیچ تقابل فیزیکی وجود ندارد» و جریمه‌های آن نیز بین «۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیارد تومان» تعیین شده است. همچنین «ابطال گواهینامه رانندگی، ابطال پاسپورت، و برای سلبریتی‌ها و کسانی که کانال و وبگاه و عضو بالا دارند ممنوعیت استفاده از اینترنت» در نظر گرفته شده است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...