۱۴۰۲-۰۱-۱۰

جایزه «وجدان و صداقت» برای دو روزنامه‌نگار ایرانی که کشته‌شدن مهسا امینی را پوشش دادند

BBC فارسی

الهه محمدی و نیلوفر حامدی

بنیاد نیمن در دانشگاه هاروارد جایزه لوئیس لیون در سال ۲۰۲۳ برای «وجدان و صداقت در روزنامه‌نگاری» را به نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار ایرانی که حدود شش ماه است در تهران زندانی اند، اهدا کرده است.

الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن و نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق که کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی را در گزارش‌هایشان پوشش داده بودند، در همان روزهای نخست پس از شکل‌گیری اعتراضات سراسری در ایران در پی کشته‌شدن او، توسط حکومت ایران بازداشت شدند و همچنان در زندان هستند.

بنیاد نیمن در بیانیه‌اش، از نیلوفر حامدی و الهه محمدی را بابت «تعهد استوارشان به کار روزنامه‌نگاری بی‌باکانه و پوشش موضوعاتی که در ایران بر زنان موثر است، از جمله مرگ مهسا امینی» قدردانی کرده است.

پیش‌تر نیز جایزه بین‌المللی روزنامه‌نگاران کانادایی برای دفاع از آزادی بیان به نیلوفر حامدی و الهه محمدی تعلق گرفته بود.

سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی پیش‌تر در یک بیانیه مشترک، این دو روزنامه‌نگار را به انتشار «اخبار جهت‌دار» درباره مهسا امینی متهم کرده‌اند.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...