۱۴۰۲-۰۱-۰۸

اعتصاب ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتبال زنان ایران

رادیو فردا

 تیم ملی فوتبال زنان ایران (عکس از آرشیو)

جمعی از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال زنان ایران می‌گویند به دلیل نامساعد بودن شرایط، حاضر به شرکت در تمرینات نیستند. کادر فنی سعی کرد معترضین را منصرف کند. با این حال ۱۴ بازیکن اردو را تحریم کرده‌اند.

برپایی دیرهنگام اردو، بی توجهی به تیم ملی، نداشتن امکانات، کیفیت نامناسب لباس‌ها و نوع برخورد نایب‌ رئیس زنان فدراسیون فوتبال از جمله دلایلی است که باعث شده تعدادی از ملی‌پوشان زن شامل یاران کلیدی، قید حضور در اردوی تیم ملی را بزنند.

فدراسیون برای سفر به تهران و حضور در اردو، از تهیه بلیت برای ملی‌پوشان خودداری کرده. ضمن اینکه از بابت رویدادهای قبلی هم در خصوص حقوق و مزایا به ملی‌پوشان بدهکار است. مبالغی که با توجه به سقوط مداوم ارزش ریال، هر چه دیرتر پرداخت شود از ارزشش کاسته خواهد شد.

به رغم این مشکلات و کمبودها، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوبه‌ای را به تصویب رسانده که اعضای این هیات بابت پیروزی ایران بر ولز در جام جهانی، معادل پاداش بازیکنان یعنی نفری ۲۰ هزار دلار دریافت کنند.

احمدرضا براتی، طهمورث حیدری، احسان اصولی، میرشاد ماجدی، منصور قنبرزاده، مهدی محمدنبی، بهرام رضائیان، خداداد افشاریان، محمدرضا ساکت و دبیرکل و خزانه‌دار وقت، این پاداش را دریافت کرده‌ و با وجود انتقلد برخی رسانه‌ها، حاضر به برگرداندنش نشده‌اند.

مرحله اول انتخابی المپیک پاریس از ۱۴ فروردین به میزبانی میانمار آغاز می‌شود و زنان ایران به مصاف بنگلادش، مالدیو و میانمار خواهند رفت. آنهم در شرایطی که فقط یک تیم راهی دور بعد خواهد شد.

مریم آزمون، سرمربی تیم ملی، ۳۰ بازیکن را به اردو فراخوانده است.

زهرا قنبری، زهرا سربالی، زینب عباسپور، زهرا خواجوی، بهناز طاهرخانی، نگین زندی، سحر رمضانی، رقیه جلال نسب، سمانه چهکندی، افسانه چترنور، سمیرا محمدی، شبنم بهشت، فاطمه برازجانی، حدیثه بساط شیر، فاطمه مخدومی، ملیکا متولی، رها یزدانی، شقایق روزبهان، عارفه سیدکاظمی، هستی فروزنده، فاطمه شبان، هاجردباغی، فاطمه عادلی، مینا نافعی، ثنا صادقی، ملیکا محمدی، اسماء نظری، محدثه زلفی، سپیده نزهتی و شهناز جعفری دعوت شده‌اند.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...