۱۴۰۲-۰۱-۱۱

وزارت کشور جمهوری اسلامی: «در بحث حجاب نه عقب‌نشینی می‌کنیم نه تساهل»

صدای آمریکا

زنان بی‌حجاب مقابل آرامگاه کوروش بزرگ

وزارت کشور جمهوری اسلامی شامگاه پنجشنبه دهم فروردین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ‌گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر‌قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.»

این وزارتخانه در بیانیه خود بر حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: «دستگاه قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکنان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد.‌»

با گذشت چندین ماه از آغاز حرکت مدنی زنان و برداشتن روسری‌ها، مقابله دستگاه‌های حکومتی برای اعمال حجاب اجباری با شکست مواجه شده است.

ویدیوها و تصاویر منتشرشده از شهرهای مختلف ایران، حاکی از حضور پررنگ زنان بی‌حجابی است که با خواست حاکمیت به مخالفت برخاسته‌اند و حق انتخاب پوشش را موضوعی شخصی می‌دانند.

در شرایطی که بنابر تصاویر منتشر شده، زنان با‌حجاب و بی‌حجاب در جامعه در کنار یکدیگر مشاهده می شوند، اما معترضان به آنچه بی‌حجابی می نامند، همچنان به برخورد و گاهی درگیری با دختران و زنان بر سر حجاب ادامه می‌دهند.

ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی ممنوع شد

۱۶.اردیبهشت.۱۴۰۳ رادیو فردا شورای تأمین استان مازندران می‌گوید در بازی پیش روی تیم پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، «بلیت‌فر...