۱۴۰۰-۱۲-۱۱

تظاهرات سراسری معلمان با شعار تا پیروزی می ایستیم وارد دومین روز خود شد

زنان نیروی تغییر

 

اعتراض و تظاهرات سراسری معلمان در بیش از ۱۰۰ شهر ایران با شعار ما همه با هم هستیم تا پیروزی می ایستیم، روز سه شنبه ۳ اسفند در جریان بود. تظاهرات سراسری معلمان با شرکت گسترده و فعال زنان در این هفته وارد دومین روز خود شد.

تظاهرات سراسری معلمان در حالی صورت گرفت که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به تهدید های قبلی و اقدامات بازدارنده تمام تلاش خود را برای ممانعت از برگزاری آن و یا محدود کردن ابعاد این خیزش سراسری به عمل آورده بودند. معلمان آگاه ایران در تهران مقابل مجلس و در سایر شهرها در مقابل ادارات آموزش و پرورش دست به تجمع و اعتراض زدند.

نیروهای امنیتی رژیم در بسیاری از شهرها مثل کرج، شیراز و مشهد مانع برگزاری تجمع معلمان شدند و شماری از معلمان را بازداشت کردند.

در تجمع امروز معلمان بسیاری از دانش آموزان نیز در حمایت از اعتراضات معلمان به جمع تظاهرکنندگان پیوستند.

روز ۳ اسفند ۱۴۰۰ معلمان حق التدریسی نیز مقابل آموزش و پرورش تهران تجمع کرده و با پهن کردن سفره خالی خواستار مطالبات خود شدند. آنها شعار دادند: «وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

در تجمع سراسری امروز در ۱۰۰ شهر ایران بار دیگر اراده عمومی مردم ایران برای قیام علیه ظلم و ستم نظام ولایت فقیه، حکومت اعدام و ترور و چپاول به نمایش گذاشته شد. وخیم تر شدن وضعیت معیشت معلمان، کارگران، پرستاران، غارت شدگان و دیگر اقشار زحمتکش نشان می دهد که تا این رژیم بر سر کار است فقر و تبعیض و گرانی و بیکاری گسترش می یابد.

جرائم مواد مخدر؛ پنج زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند

سحرگاه امروز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه، حکم پنج زندانی از جمله یک زن که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شد...