۱۴۰۰-۱۱-۰۷

انتقاد عضو جامعه مدرسین از رئیسی: طرح ورود زنان به ورزشگاه موجب شگفتی بدنه انقلابی است


 

 

 

 

VOA

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی «به‌شدت» با حضور زنان در ورزشگاه مخالفت کرده و طرح این موضوع در دولت رئیسی را «موجب شگفتی بدنه انقلابی» جامعه دانسته است.

قرار است مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق روز پنج‌شنبه در دیدار برگشت انتخابی جام جهانی در ورزشگاه آزادی با حضور ۱۰ هزار تماشاگر از جمله ۲ هزار زن برگزار شود.

ولی‌الله لونی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در این نامه با اشاره به «مخالفت صریح» رهبر جمهوری اسلامی و مراجع تقلید شیعه گفته است که این «نه تنها در ردیف مشکلات و مسائل دارای اولویت بانوان نیست، بلکه اساسا بر خلاف ارزش‌های اسلامی ایرانی بوده و در راستای نگاه ابزارمحور غرب به زن است.»

او خطاب به رئیسی نوشته است: پرداختن به موضوع ورود زنان به ورزشگاه در دولت شما موجب شگفتی و سرخوردگی بدنه انقلابی و متدین جامعه که حامی شما بوده و هستند می‌شود و بر خلاف ارزش‌های اسلامی و ایرانی است.

حق ورود به استادیوم، به عنوان یکی از مظاهر سهم‌خواهی زنان از فضای عمومی شهری، از مطالباتی است که زنان ایرانی از چند دهه پیش تاکنون برای آن مبارزه کرده‌اند.

سحر خدایاری، زن جوان هوادار تیم فوتبال استقلال که به «دختر آبی» مشهور است، هجدهم شهریور ۹۸ در اعتراض به دستگیری و محکوم شدن به خاطر ورود به استادیوم در برابر ساختمان دادگاه انقلاب تهران خودسوزی کرد و درگذشت.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=48431

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...