۱۴۰۰-۰۷-۰۴

اعتراض مردمی سردشت بە محکوم کردن تجاوز و تعرض بە زنان

کوردپا

امروز شنبە سوم مهرماە، جمعی از فعالین مدنی و اجتماعی سردشت در اعتراض بە تجاوز و تعرض به زنان سردشتی بەدنبال فراخوانی، در فلکە “سرچشمە” این شهر تجمع اعتراضی را برپا کردند.

آنها در فراخوان خود اعلام کردە بودند: “همه با هم، بی‌تفاوت نخواهیم نشست! ما شهروندان سردشتی از هر شخص و طیف و صنف جامعه، در یک تجمع مسالمت‌آمیز، در راستای مقابله با هرگونه تجاوز و بازگرداندن امنیت و آسایش و محکومیت هرگونه تعدی، فریاد دادخواهی و سزاخواهی متهمان را بلند و شرافتمندانه از شهر و جامعه و کرامت ما دفاع خواهیم کرد.”

این فراخوان و تجمع اعتراضی، واکنش و برخوردهای حکومتی نیز بەدنبال داشتە است.

روز گذشته، دادستان شهرستان سردشت، ولی خداکرمی اعلام کردە بود: “به اشخاصی کە بخواهند فضای عمومی و امنیت شهرستان را چه از طریق فضای مجازی و چه تجمعات غیرقانونی مشوش کنند هشدار جدی می‌دهم که مراقبت کنند در زمین دشمن بازی نکنند و همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و نظامی و انتظامی قطعا موضوعات را رصد می‌کنند.”

همچنین منابعی در گفت‌وگو با کُردپا اعلام کردند: “زمانی کە قصد پیوستن بە تجمعات را داشتەاند، نیروهای امنیتی با کشاندن آنها بە کوچەها، آنها را تهدید بە بازداشت کردەاند و مانع پیویستن آنان بە تجمعات شدەاند”.

در این تجمعات مسالمت‌آمیز، این فعالین، ضمن محکوم کردن قاطعانە زورگویی عناصر و باندهای شناختە شدە، خواهان دادخواهی و سزاخواهی جنایت‌های تجاوز و تعرض بە زنان شدند.

طی روزها و هفتەهای گذشتە، افشاگری‌های گستردەای از تجاوز و تعرض بە زنان در سردشت در رسانەهای اجتماعی منتشر شد و حتی در این رابطە یک فعال زن سردشتی کە در خارج از‌ کشور ساکن است و بە این جریانات واکنش نشان دادە بود با تهدید و حملە بە خانوادەاش در سردشت روبه‌رو شد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=46182

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...