۱۴۰۰-۰۷-۰۵

تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم غلامی و فریبا اسدی

هرانا

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم غلامی و فریبا اسدی، شهروندان ساکن تهران روز سه‌شنبه ۶ مهرماه در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهریار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم غلامی و فریبا اسدی، شهروندان ساکن تهران روز سه‌شنبه ۶ مهرماه در شعبه ۲ دادگاه انقلاب دادگستری شهریار برگزار خواهد شد.

جلسات نخست و دوم دادگاه این شهروندان از بابت اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام از طریق چاپ و پخش بنر و تراکت، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در گروه‌های مخالف نظام” پیشتر در همین شعبه برگزار شده بود.
آقای غلامی در تاریخ ۱۵ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۱ هفته نگهداری در زندان رجایی شهر کرج به زندان تهران بزرگ منتقل شد. در خصوص همین پرونده مهران آذری و فریبا اسدی نیز به ترتیب در تاریخ ۱ و ۳ بهمن‌ماه سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

گفته می‌شود که بازداشت خانم اسدی با ضرب و شتم همراه بوده است و ماموران امنیتی اقدام به بازداشت همسر وی نیز کرده بودند. همسر این شهروند پس از یک هفته با نظر دادستان از اتهامات تبرئه و آزاد شد.

نهایتا در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹ آقای آذری و خانم اسدی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرک قدس به ریاست قاضی کاویانی منتقل و پس از صدور قرار وثیقه به ترتیب به زندان‌های تهران بزرگ و قرچک ورامین منتقل شدند. آقای آذری پس از یک هفته با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. اما قرار وثیقه خانم اسدی بعد از ۲ روز به قرار بازداشت موقت تغییر کرده و نهایتا در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

میثم غلامی، شهروند ساکن تهران هم اکنون در بند ۹ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ بسر می‌برد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=46200

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...