۱۳۹۹-۰۸-۰۹

خشونت خانگی؛ قتل یک زن توسط همسرش در فیروزکوه

مردی که همسر خود را به دنبال یک درگیری خانوادگی در فیروزکوه به قتل رسانده و در میان دیوارهای خانه مخفی کرده بود پس از ۱۰ ماه به قتل اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه از اعتراف مردی به قتل همسرش پس از ۱۰ ماه بی خبری از سرنوشت این زن خبر داد.

عباس رضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه بیان کرد: “مورخ ۲۵ دی ماه سال گذشته مردی به کلانتری ۱۱ فیروزکوه مراجعه و اعلام می‌کند که همسرش ساعت ۱۰ صبح جهت پیاده روی از منزل خارج شده و تاکنون به منزل بازنگشته است”.

رضایی خاطرنشان کرد: “در این راستا، موضوع به اداره آگاهی منعکس شد و تحقیقات قضایی مفصلی صورت گرفت؛ اما نتیجه ای عاید نشد”.

وی اظهار کرد: “تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه داشت، تا اینکه ادله‌ای در خصوص نقش داشتن همسر فرد مفقود شده در کشته شدن وی احراز شد”.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه گفت: “با توجه به تناقضات موجود در سخنان همسر فرد گمشده، وی جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت و در نهایت در تاریخ ۵ آبان ماه سال جاری به قتل همسر خود و قرار دادن جسد وی در پشت دو ردیف دیوار در انبار منزل خود اعتراف کرد”.

این مقام قضایی در ادامه افزود: “در پی اعترافات متهم، جسد با حضور مقام قضایی کشف و جهت انجام تحقیقات در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت”.

وی تصریح کرد: “متهم در بازسازی صحنه جرم اذعان کرد که همسر خود را به وسیله روسری خفه کرده و جنازه را در محل مذکور پنهان کرده است”.

رضایی در پایان گفت: “تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده زیر نظر مقام قضایی در دست انجام است”.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=40811

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...