۱۳۹۹-۰۵-۱۳

تهران مستعد شرایط ناگوار کرونایی است/ واکنش به وجود آمار محرمانه

رئیس کمیته اپیدمیولوژی در ستاد مقابله با کرونا، با عنوان این مطلب که ویروس کرونا همه شهرها و روستاها را فتح کرده است، گفت: تهران هم مانند همه کلانشهرهای دنیا مستعد شرایط ناگوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی اکبر حق دوست، شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، کرونا را یک شطرنج باز حرفه ای خواند و اظهار داشت: اگر لحظه ای حواسمان پرت شود به راحتی کیش و مات می شویم.

وی در عین حال گفت: اپیدمی کرونا در برخی از شهرهای کشور که طی ۶ هفته گذشته دستخوش آلودگی قرار گرفته بودند کم کم در مسیر پیر شدن است حتی در استان خوزستان هم که سه هفته گذشته آمار شدیدی به گوش می رسید شاهد کاهش شدت مبتلایان به کرونا هستیم.

حق دوست تصریح کرد: روی هم رفته در استان های جنوبی کشور به رغم آنکه هنوز تعداد نفرات بستری شده در ICU و همچنین آمار فوتی ها ادامه دارد اما حجم ابتلا به کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. کرونا در استان های غربی همچون کردستان و کرمانشاه و همدان هم تقریباً رو به کاهش است. در این میان استان های آذری زبان کشور، توجه خاص تری می طلبند.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی در ستاد مقابله با کرونا، گفت: استان تهران هم مانند همه کلانشهرهای دنیا مستعد شرایط ناگوار بوده و هست زیرا از روزهای اول کرونا تا کنون همیشه در شرایط زرد، قرمز و هشدار بوده است.

حق دوست استفاده از ماسک را یکی از دلایل کاهش حجم ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: گرچه ماسک زدن راهکاری مناسب است اما کافی نیست.

عضو کمیته مشورتی علمی مبارزه با بیماری های عفونی، در ارتباط با برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، گفت: مراسم عزاداری ما شیعیان آمیخته ای از شعائر و شعور است و اگر حفظ شعائر مهم باشد، حفظ سلامت جان و روان از واجبات است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که جهان دستخوش شیطنت های ویروس شده که مدام برای درگیر کردن ما راه جدیدی می یابد شاید بهتر باشد مراسم …



source https://zanan.bashariyat.org/?p=39468

مسئولان زندان اوین از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان جلوگیری کردند

  ۲۷.شهریور.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، مسئولان زندان اوین روز ۲۷ شهریور از اعزام نرگس محمدی، فعال ح...