۱۳۹۷-۱۱-۲۶

معرفی کتاب هفته


کتاب آنسوی سراباز  نگارنده :هوشنگ معین زاده                                                                                                                                                          

هر نفس آغاز عشق می رسد از چپ و راست
ما به فلک می رویم، عزم تماشا که را


کتاب آنسوی سراباز هوشنگ معین زاده  و انتشارات آذرخش، چاپ اول آن در  بهار 1377 و چاپ چهارم فروردین 1386 انجام شد.از این نویسنده کتابهای دیگری که می توان نام برد عبارتند از:
آیا خدا مرده است؟
وصیت نامه خدا
ظهور، حکایت من و امام زمان
بشارت، خدا به زادگاهش باز می گردد
کمدی خدایان
خیام و آن دروغ دلاویز

مطالب خواندنی دیگر
 کتاب آنسوی سراب شامل شش فصل می باشد:
فصل اول: دعوی
فصل دوم: مشورت ها
فصل سوم:ماجراها و حادثه ها
فصل چهارم:دیدارها
فصل پنجم:با خدا و بدون خدا
فصل ششم:آخرین دیدار
نقد و معرفی کتاب از:
-              شجاع الدین شفا
-              داوود ادهمی
-              اسماعیل پور والی
-              غفور میرزایی
-              یک نامه و گفتگو
آنسوی سراب، قصه ی طنز آمیز انسان فرزانه ای است که در جستجوی خدا به گوشه هایی از رمز و راز جهان هستی پی می برد و می کوشد تا چگونگی پیدایش افسانه های کهن راکه قرن هاست ذهن و روان انسان ها را اسیر کرده اند، آشکار کند.
نویسنده در یک قصه تخیلی و فلسفی و در یک سفر رویایی به دنیای اندیشه، خواننده را به سر چشمه ی خرافات که منشاء پیدایش افسانه ها و پندارهای واهی است، می برد تا نظاره گر آنسوی سراب باشد.
قهرمان داستان- خدا- است،خدایی که بشر در درازای عمر خود همواره در جستجویش بوده و دریغا! که هرگز او را -چنانکه بوده و هست – در نیافته است.
او با خدا در بارگاه الهی دیدار و گفتگو می کند. از مظالم و بیدادهایی که به نام او بر انسانها رفته و می رود،شکایت می نمایند و برای بهبود وضع بشر و خاتمه دادن به جهل وخرافات چاره جویی می کند. وی در عین حال، سخنان اعجاب انگیز و گله های طعنه آمیزخدا را از بشر می شنود و به چگونگی رابطه او با مخلوقاتش آشنا می شود.در - آنسوی سراب - خدا برای اولین بارچهره می نمایاند و از جوهر ذاتی و علت وجودی خویش سخن می گوید و ....
نویسنده این کتاب را این گونه توصیف می کند: در آنسوی سراب  بازتاب تابش انوار اندیشه های حکما و عرفای بزرگ ماست که کوشیده ام بصورت یک قصه آنها را نه با رمز و راز ، بلکه به روشنی و صراحت بازگو کنم.
 زینب عباسیان چالشتری


زن‌کشی: قتل فجیع یک زن توسط همسر سابقش در شهر بردسکن خراسان رضوی

  ۱۱.اردیبهشت.۱۴۰۳ هه‌نگاو یک زن ٣۵ ساله با هویت سمیرا اکبری حدوداً سه هفته پیش توسط همسر سابق خود در شهر بردسکن از توابع استان خراسان رض...