۱۳۹۵-۱۱-۱۰

مریم نقاش زرگران زندانی مسیحی به مرخصی چهار روزه اعزام شد

مشکلاتی که نوکیشان مسیحی دارند، نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران بار دیگر دست به اعتصاب غذا زد پس از مخالفت دادستانی با تمدید مرخصی زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران و تهدید به ضبط وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی، بار دیگر این نوکیش مسیحی دست به اعتصاب غذا زد. مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی زندانی، پس از اعتصاب غذا، به بیمارستان منتقل و بدون معالجه بازگردانده شد. به محکومیت مریم نقاش زرگران نوکیش مسیحی ۴۵ روز دیگر اضافه شد.

از روز دوم بهمن ماه‌ مریم (نسیم) نقاش زرگران، زندانی مسیحی به مرخصی چهار روزه اعزام شد. این درحالی بود که اواخر آذرماه مسئولان قضایی جمهوری اسلامی با آزادی مشروط او مخالفت کردند.

این زندانی عقیدتی هفتم آذرماه به مرخصی ۵ روزه اعزام شده بود که این مرخصی یک بار دیگر توسط دادستانی تمدید شد. به او گفته بودند، در مرخصی باشد تا زمان بازگشتش به زندان اوین را تلفنی به او ابلاغ کنند. حتی گفته شد که به احتمال زیاد این مرخصی منتهی به آزادی مشروط وی خواهد شد، اما پس از تماس مسئولان زندان او سه شنبه ۱۶ آذر، به زندان اوین بازگشت. مدت زمانی را هم که با اجازه مسئولان زندان در مرخصی بود به عنوان غیبت برای او در نظر گرفتند.

زرگران اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. این بازجویی‌ها که با تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده او همراه بود، اغلب در خانه‌های امنیتی و درباره‌ی تشکیل کلیسای خانگی بود.

به پرونده مریم نقاش زرگران ماه‌ها در دادستانی رسیدگی نمی‎شد و او برای نشان دادن اعتراض خود بارها دست به اعتصاب غذا زد، اما هربار مسئولان زندان با وعده‌ به او قول دادند در صورت شکستن اعتصاب به روند آزادی مشروط او (حقی که قانون برای زندانیان تعیین کرده) رسیدگی کنند.

او از ٢٨ تیر ماه سال ٩٢ زندان است و پیگیری‌های خانواده او به جایی نرسیده است. این زندانی مسیحی حدود یک دهه از بیماری ASD رنج می‌برد و برهمین اساس تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به بهانه «ناموس»؛ نوجوانی در مشهد خواهر ۲۳ ساله‌اش را خفه کرد

زن ۲۳ ساله به نام ساجده، روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه توسط برادر ۱۷ ساله‌اش به قتل رسیده است. در این گزارش آمده است روز پنجشنبه گذشته جسد ...