۱۳۹۴-۱۲-۲۹

علیزاده طباطبایی: دلیلی برای در زندان ماندن محمدعلی طاهری وجود ندارد

روز گذشته، سید محمود علیزاده طباطبایی در مصاحبه با یک خبرگزاری دولتی، دلایل غیرقانونی تمدید بازداشت محمدعلی طاهری را برشمرد.

وکیل محمدعلی طاهری تاکید کرد که ۵ سال دوره محکومیت موکلش به پایان رسیده و هیچ یک از دلایل تمدید بازداشت محمدعلی طاهری منطقی نیست.

وی برای چندمین بار تصریح کرد که محمدعلی طاهری اصراری به عقاید معنوی خود ندارد و اگر نظام حاکم بر کشور امکان نشر عقایدش را از او گرفته و این حق طبیعی او را جرم می داند او حاضر است دست از نشر این عقاید بکشد و به زندگی عادی خود در کنار خانواده اش برگردد و به اصطلاح توبه کند.

به گزارش ‫سایت «نجات با حلقه»، علیزاده طباطبایی با بیان باز ماندن دو اتهام موکلش پس از نقض حکم اعدام گفت: « دو اتهام برای موکل باز ماند، نخست دخالت در امر پزشکی بود که مدعی شدند موکل شاکی خصوصی دارد. ما نیز تاکید کردیم شاکی خصوصی شکایت کند و اکنون نیز منتظر شاکی خصوصی هستیم اما تا کنون کسی شکایت نکرده است.»

وکیل بنیان گذار طب های مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی، دومین اتهام باز محمدعلی طاهری را “داشتن گرایشات مارکسیستی” عنوان کرد و افزود: «اتهام دومی که نسبت به موکل باز مانده، وجود گرایشات چپی است که چنین دلیلی در پرونده وجود ندارد.»

وی تصریح کرد: « متاسفانه با استناد به همین دو مورد، قرار بازداشت را تمدید کردند در حالی که هیچ کدام از مواردی نیست که نیاز به بازداشت داشته باشد. »

محمود علیزاده طباطبایی معتقد است دلیلی برای در زندان ماندن محمدعلی طاهری وجود ندارد و هیچ کدام از این اتهامات نمی تواند به لحاظ قانونی عامل تمدید بازداشت محمدعلی طاهری پس از اتمام دوره حبس ناعادلانه اش شود.

با این حال سکوت مقامات قضایی در برابر این اقدامات قلدرانه دستگاه امنیتی هنوز جای سوال است.

دختری که در یک جدال خانوادگی مادرش را به قتل رسانده بود به ده سال حبس محکوم شد

فروردین سال ۹۸ دختر جوانی به نام نرگس در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مدعی شد که پس از درگیری با مادرش، او به طور ناخواسته فوت کرده است...