۱۴۰۱-۰۳-۰۱

سنندج؛ آرمین شریفە و همسرش هاوژین لطیفی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

شبکه حقوق بشر کردستان

 

صبح امروز شنبه سی و یکم اردیبهشت‌ماه، آرمین شریفە، فعال کارگری اهل سنندج و همسرش هاوژین لطیفی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

رضا شریفه پدر آرمین شریفه که از فعالان صنفی معلمان در سنندج است، در این‌باره اعلام کرده است: مأموران اطلاعات سپاه با مراجعه به منزل اینجانب رضا شریفه (بازنشسته آموزش و پرورش) اقدام به تفتیش منزل کرده و اعلام نمودند که حکم جلب پسرم آرمین شریفه و همسرش هاوژین لطیفی را دارند که پس از تفتیش اقدام به ضبط وسایل شخصی از جمله تلفن همراه و چند کتاب کردند و آرمین و هاوژین را با خود بردند.

آقای شریفه درباره پیگیری‌هایش برای اطلاع از سرنوشت آرمین شریفه و هاوژین لطیفی عنوان کرده است: با توجه به اینکه به اطلاعات سپاه مراجعه کردم اعلام کردند تا این لحظه هنوز تحت بازجویی قرار دارند و‌ هیچ اطلاعی از سرنوشت آرمین و هاوژین به من‌ اعلام نشد.

وی افزوده است: در ضمن از آنجائیکه پسرم آرمین به بیماری سرطان غدد لنفاوی مبتلاست هر نوع خطر و استرسی فرزندم را تهدید کند مسئول مستقیم و مشخص‌اش اطلاعات سپاه و قوه قضائیه جمهوری اسلامی است.

روز جمعه نهم اردیبهشت‌ماه نیز، آرمین شریفه به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...