۱۳۹۹-۰۵-۲۰

زندانی سیاسی زهرا صفایی دست به اعتصاب غذا زد

زندانی سیاسی زهرا صفایی در اعتراض به شرایط بد زندان و بندی که در آن قرار دارد دست به اعتصاب غذا زد.زندان سیاسی زهرا صفایی دست به اعتصاب غذا زد

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان- نه به اعدام ۱۹مرداد۹۹، زندانی سیاسی زهرا صفایی در اعتراض به شرایط بد زندان و بندی که در آن قرار دارد از روز گذشته جمعه ۱۷مرداد۹۹ اعتصاب غذا کرده است.

زهرا صفایی به بیماری فشار خون های ریسک مبتلاست و اعتصاب غذا تهدید جدی برای سلامتی او دارد با اینحال این زندانی سیاسی در اعتراض به شرایط بد زندان و برغم تهدیداتی که اعتصاب غذا برایش دارد دست به این اقدام زده است.

خواسته زهراصفایی قرار گرفتن در بندی است که دخترش در آن زندانی می باشد و شرایط بهتری دارد.

زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی به همراه فروع تقی پور (۲۵ ساله) و مادرش نسیم جباری (۵۸ ساله) در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پوراواخر فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند.

پرستو معینی (دختر زهرا صفایی) در تاریخ ۲۰تیر۹۹ در زندان قرچک ورامین به بیماری کرونا مبتلا شد اما بدون رسیدگی پزشکی از بند ۵ زندان قرچک ورامین به اتاقی در طبقه بالای ساختمان بهداری این زندان منتقل گردید.

زندانی سیاسی زهرا صفایی روز یکشنبه ۸ تیرماه۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

روز یکشنبه ۵ مرداد ۹۹ وقتی زهرا جهت بررسی پرونده خود و دخترش به دادسرای اوین مراجعه کرد، ماموران اطلاعات وی را بازداشت و روز دوشنبه ۶مرداد به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. وی هم اکنون در بند ۶ زندان قرچک ورامین محبوس می باشد.

شایان ذکر است روز شنبه ۲۴خرداد۹۹، زندانی سیاسی زهرا صفایی محبوس در زندان قرچک ورامین، مورد تهدید چند زندانی اجیر شده قرار گرفته بود. سه زندانی که توسط مامورین تحریک شده بودند، خانم صفایی را مورد تهدید به حمله و قتل قرار دادند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام،‌ ضمن محکوم کردن بازداشت و شکنجه خودسرانه زندانیان سیاسی، کلیه مجامع حقوق بشری را برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران، بخصوص خانم زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین فرامیخواند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید



source https://zanan.bashariyat.org/?p=39612

مسئولان زندان اوین از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان جلوگیری کردند

  ۲۷.شهریور.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، مسئولان زندان اوین روز ۲۷ شهریور از اعزام نرگس محمدی، فعال ح...