۱۳۹۹-۰۴-۰۴

معصومه اکبری توسط دادگاه تجدید نظر به ۶ سال زندان محکوم شد

حکم شش سال زندان معصومه اکبری، فعال مدنی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تایید شد.

به گزارش امتداد، حکم شش سال زندان معصومه اکبری، فعال مدنی، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص ایشان قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس این گزارش این فعال مدنی، توسط شعبهٔ ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی مقیسه، به «اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» (از طریق شرکت در تجمع هشتم مارس و شرکت در تحصن مقابل کانون وکلا در همراهی با خانم نسرین ستوده) به شش سال زندان محکوم شد.

خانم اکبری در حوزه‌های ویراستاری، مقاله‌نویسی و ترجمه فعال است و مقالات متعددی از وی در مطبوعات، دانشنامهٔ زبان و ادب فارسی و نیز فرهنگنامهٔ زنان ایران و جهان منتشر شده است. همچنین یکی از ترجمه‌های وی در حوزهٔ ادبیات کودکان برندهٔ جایزهٔ لاکپشت پرنده شده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=38724

اهواز؛ پنج فعال صنفی، کارگری و فرهنگی به حبس تعلیقی و ممنوع‌الخروجی محکوم شدند

۵ تیر ۱۴۰۵-هه نگاو دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سیاست سرکوب مطالبات صنفی و پرونده‌سازی برای فعالان مدنی، ۵ تن از فعالان صنفی،...