۱۳۹۵-۰۶-۳۱

معضلی به اسم حریم افراد و بداخلاقی‌های دینی

متاسفانه رسانه ملی ما خودش بر طبل مظاهر دینی می‌کوبد و نسبت به مبانی دینی بی‌توجه است. همین رسانه در اذهان مردم اثر می‌گذارد و جامعه را دچار کم‌اطلاعی کرده و از آن بهره‌برداری می‌کند تا به سمت اهدافی که مایل است، پیش ببرد. لذا افرادی که علاقه‌مند به دین هستند چه در رسانه‌های صوتی و تصویری و چه در رسانه‌های مجازی باید وارد شوند و آگاهی‌بخشی کنند و جامعه را نسبت به اصل و مبانی دین روشن کنند.

نکته دیگر اینکه کسانی که دست اندر کار هستند و مسوول جامعه هستند باید با این قبیل مداحان مقابله کنند تا این احساس ایجاد نشود که عده‌ای می‌توانند هر کاری دل‌شان خواست بکنند و هر حرفی هم خواستند بیان کنند و کسی هم متعرض آنها نمی‌شود. ما می‌بینیم که یک نشریه به راحتی هر نوع بی‌حرمتی و شکستن حریم اشخاص را در دستور کار خود دارد و کسی هم متعرضش نمی‌شود و تازه مدعی این هستند که مقابله‌کنندگان با این نشریه خلاف می‌کنند و توقیف این نشریه غیرقانونی است! این برخوردها موجب می‌شود افراد دیگر در موقعیت‌های دیگر این جسارت را پیدا و فکر کنند که می‌توانند از موقعیت‌های خود بهره‌برداری کنند و خواسته‌های سیاسی خودشان را دنبال کنند.

بنابراین معضلی که جامعه ما امروز با آن مواجه است شکستن حریم افراد و بداخلاقی‌های دینی است آن هم در حالی که دین ما دین رحمت و کرامت و عطوفت است و مهم‌تر از همه اینکه کسی هم به افرادی که این بی‌حرمتی‌ها را مرتکب می‌شوند متعرض نمی‌شود.

اگر این رویه ادامه یابد ما پوسته‌ای از دین را خواهیم داشت و نمی‌توانیم به نیازها و خواسته‌های دینی نسل امروزمان پاسخگو باشیم.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...