۱۴۰۲-۱۱-۰۸

حمله قلبی راحله راحمی در زندان اوین و انتقال او به بیمارستان

«راحله راحمی‌پور»، فعال مدنی که بارها به دلیل سوال درباره مرگ برادرش و نوزاد مفقود شده او در زندان «اوین» در دهه ۶۰، بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است، روز ۲۱ آبان از سوی ماموران حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بنا بر اخبار رسیده از زندان اوین، در جریان اقدام اعتراضی بند زنان زندانی سیاسی اوین و اعلام اعتصاب غذای شصت و یک زن محبوس در این بند، «راحله راحمی» از زندانیان سیاسی این بند دچار حمله قلبی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل که در اوین محبوس است در خبری که به نقل از او در اینستاگرامش منتشر شده نوشته که: «۵ بهمن ماه، در حالی که بند زنان زندان اوین برای اقدام اعتراضی عمومی علیه اعدام جوانان کشور و توقف اعدام آماده می‌شوند، ناگهان یکی از هم‌بندی‌های عزیزمان، راحله راحمی با حمله‌ی قلبی به بهداری زندان و پس از گرفتن نوار قلب به بیمارستان منتقل شد.»

خانم محدمدی افزوده که «راحله یکی از ۴ زندانی سیاسی بند زنان اوین است که بالای ۷۰ سال سن دارند. او مبتلا به بیماری‌های متعدد از جمله تومور مغزی بوده و تحت درمان است، اما برای تحمل حبس به زندان آورده شده است.راحله راحمی، یکی از دادخواهان ایرانی است که برای احقاق حق و اجرای عدالت، فعالیت کرده و اکنون به جرم دادخواهی در زندان است.»

بنا بر این گزارش برادر راحله راحمی در دهه‌ی ۶۰ در زندان‌های جمهوری اسلامی اعدام شده و نوزاد بازمانده از او نیز در زندان ناپدید شده است.

خانم محمدی افزوده «جمهوری اسلامی در جایگاه جنایتکاران تاریخ ایستاده‌است. از یک سو با اعدام و ریختن خون زنان و مردان معترض، سیاست وحشیانه بی‌امان را دهه‌هاست که پیش می‌برد و غیرانسانی‌تر آن‌که برای سرکوب، به آن بسنده نکرده و تلاش می‌کند بازماندگان و دادخواهان را نیز با زندان، حبس در سلول‌های انفرادی و اعمال شکنجه‌های جسمی و روحی و روانی، تحت فشار وادار به سکوت کند.

نرگس محمدی همچنین تاکید کرده که «دادخواهان به پا خواسته‌اند و تا تحقق عدالت از پای نمی‌نشینند. آنها در زندانها هم مقاومت می کنند.»

ایران وایر پیشتر در گزارشی به پرونده خانم راحمی پرداخته بود. «راحله راحمیپور»، فعال مدنی که بارها به دلیل سوال درباره مرگ برادرش و نوزاد مفقود شده او در زندان «اوین» در دهه ۶۰، بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است، روز ۲۱ آبان از سوی ماموران حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.( ایران وایر ۵ بهمن ۱۴۰۲)

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...