۱۳۹۷-۰۱-۲۳

بازداشت و بیخبری از وضعیت نوکیش مسیحی « عزیز مجیدزاده»

عزیزمجیدزاده، نوکیش مسیحی ۵۴ ساله ساکن تهران، از ۴۰ روز پیش در بازداشت به سر می‌برد و از علت بازداشت و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست .
به گزارش سازمان ماده ۱۸ ، حدود ۴۰ روز پیش ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ (۲ مارچ ۲۰۱۸) نیروهای امنیتی حوالی کرج ۲۰ نفر از نوکیشان مسیحی را شناسایی و بازداشت می‎کنند. این افراد در محل کارشان در یک کارگاه حوالی کرج بودند که پس از بازداشت برخی وسایل شخصی آنها از جمله تلفن همراه و لپ‎تاپ را نیز ضبط کردند.ماموران هنگام دستگیری، ضمن فیلمبرداری از چهره حاضرین در محل از آنها خواستند فرمهایی حاوی مشخصاتشان را پر کنند. پس از طی مراحل بازجویی‌ اولیه همگی آنان آزاد می‎شوند به جز «عزیز مجیدزاده» که با گذشت بیش از یک ماه ( از زمان انتشار این خبر) همچنان در بازداشت به سر می‌‎برد و زندانی که او در آن بازداشت است مشخص نیست و تماسی با خانواده نداشته است. نزدیکان عزیز می‎گویند این نوکیش مسیحی ۵۴ سال دارد و ساکن تهران است و متاهل و دارای دو فرزند است که نگران وضعیت پدرشان هستند.
بازداشت این تعداد مسیحی از دو زاویه قابل بررسی است. نخست آنکه نشان می‎دهد با وجود فشارها و تهدیدهای حکومت به دگراندیشان مذهبی به خصوص نوکیشان مسیحی نمی‎تواند با گرویدن شهروندان به مسیحیت مقابله کند. به خصوص با در نظر گرفتن احکام سنگینی که قضات دادگاه‎های انقلاب با استناد به اتهامات امنیتی و با پرونده‌‏سازی برای شهروندانی که مسیحیت گرویدن آن‎ها را تحت فشار قرار می‎دهند.
دوم گذر زمان نشان داد آنچه حسن روحانی به عنوان احترام به حقوق شهروندی و تلاش برای بهبود وضعیت اقلیت‎های دینی مطرح کرد و یکی از شعارهای انتخاباتی او بود و روی همین وعده‎ها رای جمع کرد ادعاهای توخالی بود و کاربرد سیاسی و انتخاباتی داشت و در عمل همچنان حقوق اقلیت‎های دینی ضایع می‎شود و فرقی ندارد که مسیحی و زرتشتی هستند و یا بهایی.

بازداشت مجدد زندانی سیاسی فاطمه ضیایی و انتقال به اوین

۴.اردیبهست.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان زندانی سیاسی فاطمه ضیایی در حالی که برای اعلام حضور هفتگی به دادیاری مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ...