۱۳۹۵-۰۱-۱۶

علیزاده طباطبایی در گفتگو با روزنامه شرق: محمدعلی طاهری باید با یک قرار سبک آزاد شود

محمود علیزاده طباطبایی، صبح روز شانزدهم فروردین ۹۵ در گفتگویی با روزنامه شرق از ادامه بازداشت محمدعلی طاهری بدون دلیل روشن قضایی خبر داد. وکیل محمدعلی طاهری دلیل ادامه بازداشت موکلش را “بهانه رسیدگی به شکایات خصوصی” از وی دانست در حالی که هیچ شکایتی به پرونده محمدعلی طاهری اضافه نشده است.

2-e1459850515701-620x330

بهگزارش سایت «نجات با حلقه»، علیزاده طباطبایی در خصوص دلایل ادامه بازداشت محمدعلی طاهری گفت: « فعلادر ارتباط با فرادرمانی گفته اند ایشان تعداد زیادی شاکی دارد که هنوز هم ما شکایتی روی پرونده ندیده ایم. درکل ایشان یک سری دیدگاه هایی در عرفان داشته که فقها آن را قبول ندارند. حکم پنج ساله ایشان هم در تاریخ ١٨ بهمن ماه به پایان رسیده و باید آزاد می شد ولی تحت عنوان رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی در بازداشت هستند.»

طباطبایی در خصوص اتهامات موکلش و فشار ضابطین امنیتی به قوه قضاییه در خصوص پرونده بنیان گذار طب های مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی گفت: « آقای محمدعلی طاهری هم در سال ٨٩ به اتهام توهین به مقدسات، بازداشت شده بود. آن زمان من وکیلش نبودم و پرونده به شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب رفته بود. ضابطین اصرار داشتند که ایشان علاوه بر توهین به مقدسات مرتکب فساد گسترده و انحراف جوانان هم شده است. دادگاه تمام آنچه محتوای پرونده بود و مستندات آن ارائه شده بود، توهین به مقدسات تشخیص داد و حکم پنج سال حبس به ایشان دادند. »

وی ادامه داد: « من در این مرحله با آقای طاهری ملاقات کردم و ایشان درباره کارهای خودش به من توضیح داد و ما هم بر همین مبنا در دادگاه دفاع کردیم. ایشان می گوید وقتی مقام معظم رهبری گفتند کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه راه اندازی شود، من در زمینه فرادرمانی (درمان سنتی با استفاده از طب ایرانی) و در حوزه عرفان تحقیقاتی داشتم که در دانشگاه ارائه دادم و دانشگاه علوم پزشکی همایش برگزار کرد و استادان، جلسات مشترک گذاشتند و روش های من عملاجواب داد. بعد از آن درباره این مسائل کتاب نوشتم و در دولت اصولگرای آقای احمدی نژاد از وزارت ارشاد مجوز چاپ گرفت. بعد از آن با دو نفر به نام های «ع» و «ج» موسسه ای به نام یاس پنهان تاسیس کردیم و کلاس تشکیل دادم. جوان های بی دین و ایمان می آمدند و در این کلاس ها به خدا و دین معتقد شدند. »

علیزاده با بیان تغییر سیاست ناگهانی حکومت ایران علیه محمدعلی طاهری از زبان موکلش افزود: « حالامی گویند این کتاب ها و این کلاس ها انحرافی بوده است. من که مجوز کتاب و موسسه ام را از همین دولت گرفته بودم، اما حالاکه می گویید انحرافی هستند، من توبه می کنم و برمی گردم سر زندگی خودم. من هم به قاضی گفتم که قانون مجازات به صراحت می گوید که اگر متهم توبه کند از مجازات معاف است؛ اما نپذیرفتند.»

وکیل محمدعلی طاهری در بیان علت صدور حکم اعدام برای موکلش توضیح داد: « به استناد فتوای برخی علما که به صورت کلی حکم داده بودند، دادگاه هم به استناد ماده ٢٨۶ قانون مجازات اسلامی که می گوید اگر کسی انحراف گسترده ایجاد کند، محارب است، حکم اعدام صادر کردند. ما اعتراض کردیم که ماده ٢٨۶ در سال ٩٢ تصویب شده و اگر حتی فرض کنیم که ایشان مرتکب این جرم شده باشد، در سال های ٨٨ و ٨٩ مرتکب شده و مشمول این قانون نمی شود. درثانی در جایی به فتوا مراجعه می کنیم که قانون نداشته باشیم. من خودم خدمت آیت الله علوی گرگانی و آیت الله مکارم شیرازی رسیدم و برای هر دو نفر توضیح دادم که چنین چیزی بوده، هر دو گفتند ما فتوای کلی دادیم و درباره این شخص خاص حکم ندادیم، بلکه گفتیم اگر کسی چنین ادعایی بکند، مشمول این قاعده می شود. »

وی خاطرنشان کرد: « در نهایت خوشبختانه دیوان عالی کشور حکم اعدام را نقض کرد و الان ایشان باید با یک قرار سبک آزاد شود. »

گفتنی است علیزاده طباطبایی در این گفتگو ، در خصوص وضعیت پرونده روزنامه نگاران بازداشتی از جمله احسان مازندرانی، داود اسدی، عیسی سحرخیز و سامان صفرزایی هم سخن گفت اما تاکید کرد که هیچ کدام از افراد پیگیر ماجرا، اطلاعی از وضعیت پرونده آفرین چیت ساز ندارند.

به بهانه «ناموس»؛ نوجوانی در مشهد خواهر ۲۳ ساله‌اش را خفه کرد

زن ۲۳ ساله به نام ساجده، روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه توسط برادر ۱۷ ساله‌اش به قتل رسیده است. در این گزارش آمده است روز پنجشنبه گذشته جسد ...